Brev:
Reaktion på mælk og søvn
23. april 2013
Alder:
20 mdr.
Reaktion på mælk og søvn
Hej Helen,
To spm. denne gang :-):
Det første er ang. mælk. Vores søn er nu 20 mdr. Han er ved at blive udredt for mælke- eller fødevareintolerance ved børnelæge. Giver vi ham mælk eller groft brød eksploderer maven og han får en voldsom hoste og slimdannelse.
Derfor har vi givet ham mme- men jeg synes, det er lidt "skørt" med den alder han har. Jeg faldt så over laktosefri mælk og har forsøgt med det- og det fungerer! Ingen slim eller hoste. Problemet er, at det kun findes i minimælk- og det er han jo for lille til.
Vil du forklare mig ernæringsmæssigt, hvad der sker ved at give ham det? Han er fint med vægtmæssigt- dog bestemt ikke for stor, så han får stadig smør i sin havregrød, er det ok?
Ved at det er oplagt at høre børnelægen, men der har vi først tid om nogle mdr.
Næste spm. er ang. søvnen. Han er som sagt 20 mdr. og en sensitiv lille fyr. Han har sovet igennem ca. 20 gange i sit liv. Er det "normalt"? Tit vågner han 1-3 gange og skal hjælpes kort videre. Han lider forøvrigt også af night terror, hvor det kan tage op til en halv time med voldsom (skræmmende) gråd.
Kan vi gøre noget udover at begrænse indtryk og ellers køre de rutiner, der fungerer fint?
Med venlig hilsen
en lidt træt mor